Autor Subiect: Incarcare baterie rulota sau autorulota in mers  (Citit de 284 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Online Adrian H

  • Administrator
  • *****
  • Mesaje postate: 898
  • Karma: +15/-1
  • Anywhere I roam, where I lay my head is home
    • Forum CampinginRomania
Incarcare baterie rulota sau autorulota in mers
« : Decembrie 08, 2017, 10:24:36 a.m. »
Pe autorulote si pe rulotele cu conexiunea potrivita, bateria primeste constant in timpul mersului curent de incarcare, 14.4-14.8 pe aici pe undeva. Am cumparat o baterie noua pentru "casa" si in instructiuni scrie ca trebuie scoate dopurile (e un Rombat tempest) in timpul incarcarii si ca exista riscul deteriorarii prin supraincarcare daca primeste tensiunea respectiva si dupa ce este incarcata complet.

Acum... voi ce ziceti? Dopurile clar nu am cum sa le scot in timpul mersului. Chestia cu supraincarcarea mi se pare ciudata, nu stiu daca se decupleaza ceva cand bateria ajunge la 100% capacitate.

Sfaturi? Idei?

Autorulota Burstner Aviano i684 pe Ducato 2.8

Offline Alex

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 115
  • Karma: +4/-0
Re: Incarcare baterie rulota sau autorulota in mers
« Răspuns #1 : Decembrie 08, 2017, 10:34:03 a.m. »
O grămadă.
Ia de aici: http://batteryuniversity.com/

Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk

Online Adrian H

  • Administrator
  • *****
  • Mesaje postate: 898
  • Karma: +15/-1
  • Anywhere I roam, where I lay my head is home
    • Forum CampinginRomania
Re: Incarcare baterie rulota sau autorulota in mers
« Răspuns #2 : Decembrie 08, 2017, 03:28:24 p.m. »
Bine ca nu e www.google.com. De retinut pentru ocazii viitoare, totusi.

Ceva sfaturi practice si la subiect daca are cineva...


Autorulota Burstner Aviano i684 pe Ducato 2.8

Online Lungu Marin

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 353
  • Karma: +12/-0
Re: Incarcare baterie rulota sau autorulota in mers
« Răspuns #3 : Decembrie 08, 2017, 09:17:20 p.m. »
Controlerul nu mai incarca cand bateria este  incarcata full ,teoretic.
RULOTA BEYERLAND tractata de W passat 1,9 TDI .0746079424

Online SERGHEIDIN

  • Global Moderator
  • *****
  • Mesaje postate: 248
  • Karma: +1/-0
Re: Incarcare baterie rulota sau autorulota in mers
« Răspuns #4 : Decembrie 09, 2017, 04:17:15 p.m. »
Pe un sistem functional (auto,solar..eolian) NU exista ,,supraincarcare".Instructiunile alea sunt copiate din ,,arhiva".Chestia cu ,,scosul "  dopurilor era valabila ,,pe vremuri" cu incarcatoare home made cand acumulatorul ajungea sa ,,fiarba".
De ce au unele baterii doape?!! Pentru ca nefiind etanse (trebuie sa aiba pe unde sa iasa gazele produse in urma proceselor chimice din acumulator) ,apa din ele se evapora in timp si musai sa ai o gaura pe unde sa completezi nivelul.

Cu cat sapi mai mult pe goagle ,daca nu ai notiunile ,,elementare" ..risti sa faci prostii mari.

Deunazi am cautat sa vad care este cauza unei dureri de cap ce nu imi dadea pace de 2-3 zile ..Am descoperit ca trebuia sa fiu mort din cauza unor tumori pe creier  de cel putin 10 ani.
Cauza reala rezolvat cu post negru si un ketonal a fost : excesul de cin alb in aer liber la temperaturi scazute (si vinul si aerul).

Trimis de pe al meu LG-H818 folosind Tapatalk


Online SERGHEIDIN

  • Global Moderator
  • *****
  • Mesaje postate: 248
  • Karma: +1/-0
Re: Incarcare baterie rulota sau autorulota in mers
« Răspuns #5 : Decembrie 09, 2017, 04:23:15 p.m. »
Pe autorulote si pe rulotele cu conexiunea potrivita, bateria primeste constant in timpul mersului curent de incarcare, 14.4-14.8 pe aici pe undeva. Am cumparat o baterie noua pentru "casa" si in instructiuni scrie ca trebuie scoate dopurile (e un Rombat tempest) in timpul incarcarii si ca exista riscul deteriorarii prin supraincarcare daca primeste tensiunea respectiva si dupa ce este incarcata complet.

Acum... voi ce ziceti? Dopurile clar nu am cum sa le scot in timpul mersului. Chestia cu supraincarcarea mi se pare ciudata, nu stiu daca se decupleaza ceva cand bateria ajunge la 100% capacitate.

Sfaturi? Idei?
Si NU...nu primeste constant 14 si etc volti...primeste functie de nevoi.Ai regulatorul de incarcare muuuult mai destept ca cel de dacia 1300 care stie el cat sa bage si cand sa taie incarcarea.Stai linistit.Doapele pe baterie vine stranse si drum intins.Nu fierbe nimic ,testat de mine .Eu am cabluri de 6 mm trase in portbagajul masinii direct de la baterie (alimenta o statie de amplificare).Le_am prelungit si legat ,,ca taranul" la ac din rulota printr_un alt cablu de 2.5 mm sectiune..si dupa Buc-Constanta nu am constatat nici miros de basini in rulota si nici incalzirea acumulatorului.

Trimis de pe al meu LG-H818 folosind Tapatalk


Online sorin sibi

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 100
  • Karma: +1/-0
  • Daca nu eu ? , atunci cine??
    • 1
Re: Incarcare baterie rulota sau autorulota in mers
« Răspuns #6 : Decembrie 10, 2017, 01:42:52 p.m. »
Salut
Pentru a nu deschide alt topic scriu si intreb aici , am cumparat acum 2 zile un incarcator digital de la norauto pentru al schimba pe cel de lidl care incarca 3,8Ah .
Azi am montat acest incarcator si am constat ca la cei 8Ah pe care ai baga in baterie are un voltaj de maxim 15,2 pentru incarcare atat imi arata regulatorul care este legat la baterie , normal.
Eu unu cred ca este un voltaj destul de mare pentru un Rombat Tempest de 120Ah , totodata am citit pe net ca pentru incarcarea unei bateri trebuie curent pana in 16.0volti.
Ce parere aveti despre aceasta situatie ?
Din cate stiu daca baterie este descarcata curentul de incarcare este mai mare , dupa care incepe sa scada odata cu incarcarea bateriei.
La munca am un robot de incarcare tare destept si cand pun o baterie la probe curentul este undeva la 15v pentru 12v si 28v pentru 24v , astept cu interes cat mai multe raspunsuri..
Opel astra H
Fendt karrat 470

Online sorin sibi

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 100
  • Karma: +1/-0
  • Daca nu eu ? , atunci cine??
    • 1
Re: Incarcare baterie rulota sau autorulota in mers
« Răspuns #7 : Decembrie 10, 2017, 01:46:44 p.m. »
Asa ceva scrie pe site -ul Rombat :

Regimul de reîncărcare a bateriei

Se supune procesului de reîncărcare pe redresor, orice baterie aflată într-una sau mai multe din urmatoarele situații:

Baterie descarcata accidental (sub 75%).
Baterie depozitată, la finalul fiecarui înterval de stocare precizat în tabelul de la capitolul "Depozitare".
Baterie descărcată - reclamată ca defectă - înaintea prezentării la service pentru diagnosticare.
Procesul de reîncărcare poate fi executat, de regulă, cu ajutorul oricărui redresor comercial (și nu numai) de curent continuu care poate să asigure la ieșire urmatoarele: 13,5V ≤ U ieșire (V) ≤ 16,5V și un curent 4A ≤ I ieșire (A) ≤ 25A
În principiu, încărcarea pe redresor se face cu un curent a carui valoare este de cca. (5÷10) % Cn (A), până când apar degajari uniforme de gaze în toate elementele bateriei, iar densitatea electrolitului se stabilizeaza în jurul valorii de 1,28±0,0 1 (g/cm³).
Spre finalul încărcării tensiunea la bornele bateriei atinge valorea de 15,80….16,50 [V] la temperatura de 25°C (atenție! în regim de funcționare redresor). Pe toată durata încărcării pe redresor, dopurile bateriei vor fi scoase. Este recomandată efectuarea reîncărcării de către ateliere specializate.
În tabelul de mai jos se prezintă informativ gradul de încărcare și tensiunea în gol a bateriei în raport cu densitatea electrolitului (25°C.)
Opel astra H
Fendt karrat 470

Online SERGHEIDIN

  • Global Moderator
  • *****
  • Mesaje postate: 248
  • Karma: +1/-0
Re: Incarcare baterie rulota sau autorulota in mers
« Răspuns #8 : Decembrie 10, 2017, 05:09:10 p.m. »
Asa ceva scrie pe site -ul Rombat :

Regimul de reîncărcare a bateriei

Se supune procesului de reîncărcare pe redresor, orice baterie aflată într-una sau mai multe din urmatoarele situații:

Baterie descarcata accidental (sub 75%).
Baterie depozitată, la finalul fiecarui înterval de stocare precizat în tabelul de la capitolul "Depozitare".
Baterie descărcată - reclamată ca defectă - înaintea prezentării la service pentru diagnosticare.
Procesul de reîncărcare poate fi executat, de regulă, cu ajutorul oricărui redresor comercial (și nu numai) de curent continuu care poate să asigure la ieșire urmatoarele: 13,5V ≤ U ieșire (V) ≤ 16,5V și un curent 4A ≤ I ieșire (A) ≤ 25A
În principiu, încărcarea pe redresor se face cu un curent a carui valoare este de cca. (5÷10) % Cn (A), până când apar degajari uniforme de gaze în toate elementele bateriei, iar densitatea electrolitului se stabilizeaza în jurul valorii de 1,28±0,0 1 (g/cm³).
Spre finalul încărcării tensiunea la bornele bateriei atinge valorea de 15,80….16,50 [V] la temperatura de 25°C (atenție! în regim de funcționare redresor). Pe toată durata încărcării pe redresor, dopurile bateriei vor fi scoase. Este recomandată efectuarea reîncărcării de către ateliere specializate.
În tabelul de mai jos se prezintă informativ gradul de încărcare și tensiunea în gol a bateriei în raport cu densitatea electrolitului (25°C.)
Din cate imi amintesc din experienta acumulata cu batranele sisteme cu regulatoare de incarcare clasice si electronice de pe automobilele clasice (de pe vreeemuri), daca tensiunea pe baterie ajungea mai mare de 14.4-14.7...aceasta incepea sa fiarba si evident sa se indrepte spre moarte.Am masurat la bornele incarcatoarelor in gol si adevarat aveam tensiuni de 15-16 volti dar care la conectarea pe acumulator scadea la 14-15 volti functie de cat mai avea bateria in ea.
La Tempestul meu de 100A ..ajuns la aproape 50 % capacitate ,la conectarea incarcatorului acesta mi-a aratat o tensiune de 14.1 volti...iar curentul pe care acumulatorul il tragea era pe maxim , ceva intre3.5-3.8.Dupa 12 ore tensiunea la borne era 13.7 v si curentul absorbit era de 1A.

Dupa alte cateva ore am observat ca incarcarea a luat sfarsit.Curentul de incarcare era 0 A si tensiunea pe baterie de 13.4 v.Asa sta de 2 luni.Nu am verificat daca mai trage ceva din incarcator dar banuiesc ,ca isi face treaba incarcatorul si mentine bateria in parametri.

Un Acumulator de 120 A nu va trage din redresor un curent de 10% din capacitatea acumulatorului.Ar insemna sa fie pe ZERO...chestie care necesita un drum la magazin..nicidecum un incarcator.

 Posibil sa gresesc pe undeva...dar....eu cam asta am constatat.

Trimis de pe al meu LG-H818 folosind Tapatalk


Online sorin sibi

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 100
  • Karma: +1/-0
  • Daca nu eu ? , atunci cine??
    • 1
Re: Incarcare baterie rulota sau autorulota in mers
« Răspuns #9 : Decembrie 10, 2017, 05:42:37 p.m. »
Deci sa inteleg ca dupa ce incepe egalizarea tensiunii in baterie sa inceapa sa scada voltajul pana ajunge la cat trebuie . Azi cand l am cuplat a inceput de la 13,8 sa creasca si sa oprit la 15,2 , dupa o perioada de timp fiind oprit acesta a pornit in modul motocicleta si aveam 13,4 la trecerea pe modul auto acesta a urcat iar la 15,2 .
Acum stau si ma gandesc ca poate asa o merge el , pana nu il las sa-si faca tot ciclu de incarcare nu vad egalizarea curentului in baterie , sambata viitoare o sa l las sa mearga  mai mult sa vad ce face , daca o fiebe ma duc la norauto sa il bag pe gat si bine inteles sa fac mare scandal..
Opel astra H
Fendt karrat 470

Online Adrian H

  • Administrator
  • *****
  • Mesaje postate: 898
  • Karma: +15/-1
  • Anywhere I roam, where I lay my head is home
    • Forum CampinginRomania
Re: Incarcare baterie rulota sau autorulota in mers
« Răspuns #10 : Decembrie 11, 2017, 08:45:16 a.m. »
Multumesc pentru sfaturi @SERGHEIDIN si @sorin.sibiceanu ! Am montat in weekend bateria, mult mai mare decat ce am avut inainte. Dupa 2-3 mici modificari, am inghesuit-o la locul ei si acum sper sa ma tina cum trebuie.

Acum as vrea sa verific daca panoul incarca, banuiesc ca un multimetru si un pic de soare ar trebui sa lamureasca asta.

Autorulota Burstner Aviano i684 pe Ducato 2.8

Online SERGHEIDIN

  • Global Moderator
  • *****
  • Mesaje postate: 248
  • Karma: +1/-0
Re: Incarcare baterie rulota sau autorulota in mers
« Răspuns #11 : Decembrie 11, 2017, 08:59:27 a.m. »
Deci sa inteleg ca dupa ce incepe egalizarea tensiunii in baterie sa inceapa sa scada voltajul pana ajunge la cat trebuie . Azi cand l am cuplat a inceput de la 13,8 sa creasca si sa oprit la 15,2 , dupa o perioada de timp fiind oprit acesta a pornit in modul motocicleta si aveam 13,4 la trecerea pe modul auto acesta a urcat iar la 15,2 .
Acum stau si ma gandesc ca poate asa o merge el , pana nu il las sa-si faca tot ciclu de incarcare nu vad egalizarea curentului in baterie , sambata viitoare o sa l las sa mearga  mai mult sa vad ce face , daca o fiebe ma duc la norauto sa il bag pe gat si bine inteles sa fac mare scandal..
Sorine,posibil sa incarce altfel (de..tehnologia asta noua)..prin impulsuri sau cu lingurita..mama lor.Ai dreptate,lasa-l sa-si faca treaba si supravegheaza.Daca are tensiune prea mare (care ii face rau) la borne..va incepe sa fiarba in 10 minute cel mult.Oricum ....nimeni nu recomanda tensiune de incarcare mai mare de 14.7 v chiar si  la auto.Gandeste-te ca masina are si consumatori bransati care papa (lumini,aeroterma..etc ) si tensiunea la borne nu creste mai milt de 14.7 v.La fel si la schimbarea bateriei,nu obtii garantia daca pe borne ai mai mult de 14.4-14.7 cu toti consumatorii conectati.

Trimis de pe al meu LG-H818 folosind Tapatalk


Online sorin sibi

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 100
  • Karma: +1/-0
  • Daca nu eu ? , atunci cine??
    • 1
Re: Incarcare baterie rulota sau autorulota in mers
« Răspuns #12 : Decembrie 11, 2017, 09:21:36 a.m. »
Gata am gasit azi si am si inteles care este treaba ,

Www.batteryfag.org. foarte interesant..
Opel astra H
Fendt karrat 470

Online SERGHEIDIN

  • Global Moderator
  • *****
  • Mesaje postate: 248
  • Karma: +1/-0
Re: Incarcare baterie rulota sau autorulota in mers
« Răspuns #13 : Decembrie 11, 2017, 01:04:01 p.m. »
Gata am gasit azi si am si inteles care este treaba ,

Www.batteryfag.org. foarte interesant..
Bun site..lamureste multe necunoscute.Multzam.

Trimis de pe al meu LG-H818 folosind Tapatalk


Online Adrian H

  • Administrator
  • *****
  • Mesaje postate: 898
  • Karma: +15/-1
  • Anywhere I roam, where I lay my head is home
    • Forum CampinginRomania
Re: Incarcare baterie rulota sau autorulota in mers
« Răspuns #14 : Martie 12, 2018, 10:09:17 a.m. »
Multumesc pentru sfaturi @SERGHEIDIN si @sorin.sibiceanu ! Am montat in weekend bateria, mult mai mare decat ce am avut inainte. Dupa 2-3 mici modificari, am inghesuit-o la locul ei si acum sper sa ma tina cum trebuie.

Acum as vrea sa verific daca panoul incarca, banuiesc ca un multimetru si un pic de soare ar trebui sa lamureasca asta.



Revin un pic aici: cu soarele de weekend aveam 14.4 pe bateria de casa, deci incarca frumos. A mers tv toata ziua, nu s-a simtit, deci e ce trebuie!
Autorulota Burstner Aviano i684 pe Ducato 2.8

 

Related Topics

  Titlu / Creat de Răspunsuri Ultimul mesaj
10 Răspunsuri
383 Vizualizări
Ultimul mesaj Noiembrie 18, 2016, 09:16:20 a.m.
de Mario
43 Răspunsuri
821 Vizualizări
Ultimul mesaj Martie 16, 2018, 08:35:05 a.m.
de Adrian H
9 Răspunsuri
212 Vizualizări
Ultimul mesaj Martie 30, 2017, 09:57:54 p.m.
de Alex
5 Răspunsuri
150 Vizualizări
Ultimul mesaj Iunie 27, 2017, 08:43:22 a.m.
de Mario
25 Răspunsuri
341 Vizualizări
Ultimul mesaj Octombrie 26, 2017, 12:18:11 p.m.
de Adrian H